måndag, januari 10

Soul Kitchen och tyskfeber.

I går var jag och Mary på bio och såg den tyska filmen Soul Kitchen, som var väldans bra och som folk borde gå och se. Den visas bland annat på mysiga Victoria på Götgatan.

Mycket finare än Sergelbion.
Jag blev jättesugen på att lära mig tyska, och såklart på att åka till Tyskland, men det har jag ju inte tid med nu eftersom jag pluggar heltid till sjuksköterska och ska läsa en kvällskurs i ryska under våren. Därför får jag nöja mig med att surfa runt på Wikipedia och läsa om tyska städer, tills jag har tid och råd att ge mig iväg ett tag.

Leverkusen är den roligaste av de städer jag klickat mig in på hittills. Eller ja, egentligen verkar det vara en ganska trist stad, men med ett ganska bra fotbollslag och såklart ett väldigt roligt namn.