lördag, januari 22

Att bli gammal, eller i vart fall äldre.

Skillnader mellan att gå på krogen när man var 20 och när man är nästan 23:

Man tycker att alla är fula
(och ser för unga ut)
Man står inte längst fram och hoppdansar när det är spelning
Man orkar inte bry sig om att önska låtar
Man blir trött i fötterna fortare
Man åker hem tidigare
Man hånglar inte lika mycket/ofta
Man vill inte ligga med någon (och gör det inte heller)
Man lagar nattamat hemma istället för att köpa veggieburgare med bacon på Maxigrillen vid Medis


(Och med "man" menar jag såklart jag. Och på en del punkter även mina kompisar).
Det här låter kanske väldigt bittert. Men det är det inte. Jag hade jättemycket roligt när jag var 20, men det är ändå litelite skönt att den tiden är förbi. Nu tar vi det som det kommer istället. Flyter på.