måndag, december 13

Om omvärderingar och omprioriteringar.


Jag måste erkänna att jag först var lite skeptisk till att ha fyra veckors praktikplacering i Rinkeby - men jag har trivts hur bra som helst redan från dag ett. Jag har värderat om väldigt mycket, och skulle inte ha något emot att jobba inom något sådant här område i framtiden - det är ju jättekul! Man möter så många olika människor som varit med om så olika saker i sina liv. Det är så otroligt givande!

Personalen på vårdcentralen har verkligen peppat mig och fått mig att börja känna mig säker i yrkesrollen. Faktum är att jag, om jag har tur, kanske får sommarjobba där eftersom vi är så nöjda med varandra.

Dock tänker jag inte börja jobba på vårdcentral sen när jag är färdigutbildad - jag vill jobba ett tag med akutsjukvård, ett tag med något annat, ett tag utomlands och sedan bli barnsjuksköterska. Det är planen just nu i alla fall, sen får vi se hur det blir med att hålla sig till den också!