söndag, december 12

I've been a quitter all the time.


Hey professor, professor please
 I'm not taking any more of this shit
hey professor, professor please
I'm not a student I'm meant to be an artist

I'm a drop out I'm a drop out
I've never finished anything in my life
I'm a drop out, I'm a drop out
I'm a drop out, but I'm proud

Fighters don't quit and quitters don't fight
Oh yeah you're right
I've been a quitter all the time

Märk väl min frustration över skrivarbeten och praktikuppgifter. Det är egentligen inte svårt, men det är tråkigt och jag har dålig självdisciplin idag. Jag sitter liksom hellre och pillar navelludd (om jag haft sådant) än att skriva. Lyckligtvis brukar jag på något sätt ändå alltid lyckas uppamma lite kraft i sista sekund och skriva elva sidor i turbofart. Men just nu lyssnar/sjunger/dansar jag bort lite av skoltröttheten med Laakso.

Och nej mamma, du behöver inte oroa dig. Bara för att det här är en av mina bästa låtar betyder det inte att jag tänker hoppa av. Jag är färdig med sånt. Jag hänger kvar och ser ljuset i tunneln - det är ju bara 18 månader kvar på utbildningen...