lördag, december 25

En liten tillbakablick.

Nu när jag ändå sitter hemma och myser kan jag ju passa på att bjuda på lite bilder från gårdagens julfirande, för dem som inte är vänner med mig på Facebook.

Jag hade ny kjol och kände mig riktigt fin.

Alla syskonen bidrog med hemgjort julgodis.

Syrran lånade mormors päls när hon skulle röka.

Klädombyte nummer två, och matchande lillebror.

Systeryster på singeljul med en 2-litersflaska rödvin.


Vi var som vanligt hela familjen hemma hos mamma och åt alldeles för mycket mat, alldeles för mycket godis och tittade på Kalle och öppnade julklappar - precis som typ alla andra svenska familjer.

När firandet hemma hos mamma mattades av åkte jag och Klara hem till Erik och firade singeljul med vin, bubbel och Trivial Pursuit innan vi traditionsenligt åkte till Kvarnen där vi förfasade oss över alla tacky människor, blev trampade på tårna och pratade med en och annan kul typ. Sedan åkte jag hem och sov i min nya julklappspyjamas.