tisdag, november 23

Nostalgi på gott och ont.

Jag och min favoritblondin på Bonden höst/vinter 2008.

Vissa dagar, särskilt på helgerna, är det nästan som att vara tillbakaflyttad i tiden - samma stad, samma människor, samma attityder. Det händer så mycket och dyker upp så många som påminner om förr i tiden. Och med förr i tiden menar jag för en sisådär två, två och ett halvt år sedan.

Förr i tiden när jag spenderade veckans alla dagar på något ölhak med Mary, var olyckligt kär i fel kille, försökte bli kär i (alla) andra men alltid misslyckades, lekte att jag var filosof och skrev en bok. Förr i tiden när vi dansade bort våra lördagar på Ace, drack mousserande jordgubbsvin och hade allsång på förfesterna och trodde att alla popsånger handlade om oss.

Och det gjorde de. För oss så gjorde de det.