tisdag, oktober 12

Do I look fucking Dutch?

Det finns anledningar till att jag inte tittar på fotboll så ofta. Till exempel att jag blir superstressad, illamående och får lätt panik så fort det blir lite action på planen.
Under kvällens match, Holland-Sverige, hade jag panik hela tiden. I nittio minuter. Kallsvett, hjärtklappning.. Jag vet att det är fånigt, men jag blir verkligen så himla stressad.

När jag och Klara var i Hersonissos utgick folk från att vi var holländare (eftersom de var den dominerande nationaliteten där och gick omkring och dräggade överallt), vilket irriterade mig som fan. En kväll i slutet av semestern, när jag verkligen fått nog av folk som började prata holländska med mig fick jag ett utbrott och skrek Do I look fucking Dutch to you? I'M NOT A FUCKING DUTCH!
Kan ju trösta den stackars (holländske) kille som fick de orden slängda i ansiktet med att han träffade mig på en bra kväll om man jämför med i dag. Hade det varit i dag... Ja, då hade jag nog inte varit så trevlig!


Här är vår italienska vän Patric och jag på Tiger i Hersonissos. Och jag ser inte ett dugg holländsk ut, visst inte? Om något, så ser jag väl isåfall ut som en lett (men det skyller jag på mitt lettiska läppstift som jag köpte för 15 kronor på Drogas!).