onsdag, maj 4

Åldersnoja och jobbiga listan.

"Du är så himla ung" säger folk till mig hela tiden. Jag får panik på det uttrycket. Det känns som att jag redan levt i hundra år och gjort så himla mycket, samtidigt som jag inte förstår hur jag någonsin ska hinna med allt jag vill göra. Listan med saker jag ska hinna göra innan jag fyller 25 (om 2 år och 16 dagar) känns omöjlig att klara av:

  • Skriva en låt (en bra, alltså).
  • Skriva färdigt min bok.
  • Vara lyckligt kär, på riktigt.
  • Läsa Brott och straff.
  • Plugga färdigt.
  • Förändra någons liv...
  • ...och mitt eget.
  • Renovera. Eller flytta.
  • Åka till Berlin, London, Prag, Paris, Amsterdam och Göteborg.
  • Slippa visa leg på Systemet - check
  • Se alla Star Wars-filmer - check
  • Lära mig sticka.
Av tolv punkter har jag hittills alltså bara kunnat pricka av två. Funderar dock på att stryka nummer tre på listan, annars kommer jag inte bli färdig innan jag fyller hundra.