tisdag, april 27

do I look like I care? yes I do.

Igår gick jag på Söders gator när jag blev påhoppad av en kille från Amnesty eller Green Peace eller Rädda barnen vad det nu var, som ville att jag skulle bli medlem och ge en massa pengar. Eftersom jag är fattig nog själv och vill ha mina pengar till mat och hyra, och eftersom jag var stressad som sjutton och blir otrevlig när jag är stressad kläckte jag ur mig att "Ser jag ut som någon som bryr sig?".

Han tittade på mig. På mina slita Cheap mondayjeans från gymnasiet. På mina Converse. På min väska med texten "Save the world it's not to late" och ett gigantiskt peacemärke. Han tittade på mig och asgarvade. "Ja", sa han "det gör du faktiskt".

Okej, han kanske genomskådade mig. Men han fick inga pengar. Dem lägger jag istället på en pizza till middag ikväll.